Hoe bereik ik de ontvanger?

Veel e-mail berichten bereiken nooit de mailbox van de ontvanger. Oorzaak daarvan is, dat veel bedrijven en instellingen anti-spam maatregelen hanteren, die niet nauwkeurig staan afgesteld. Gevolg is dat behalve veel spam-berichten, er ook veel gewone berichten worden tegengehouden of in quarantine worden geplaatst.

 

Afzenderadres en -domein niet betrouwbaar

Internet mail biedt geen bescherming tegen misbruik van een afzenderadres en -domeinnaam. Gevolg is dat iedereen gebruik kan maken van een bepaald mail adres of van een bepaalde domeinnaam. Dat maakt het voor anti-spam software niet eenvoudig om spam berichten van gewone berichten te onderscheiden.

 

DKIM waarmerkt domein en adres

Door gebruik te maken van DKIM kan de afzender van een bericht aan de ontvanger zekerheid geven omtrent het afzenderadres en de gebruikte domeinnaam. Op het moment dat de DKIM handtekening waarborgt dat het afzenderadres en de gebruikte domeinnaam betrouwbaar zijn, kunnen anti-spam maatregelen veel effectiever worden ingesteld.

 

ESPs gebruiken DKIM

Daarom maken alle grote ESPs, zoals Hotmail/Livemail, Gmail, Yahoo! en AOL, naast allerlei andere technieken, ook gebruik van een eventueel aanwezige DKIM handtekening in een bericht. Hiermee bepalen ze of het bericht gewoon afgeleverd kan worden in de mailbox van de gebruiker, of dat nadere inspectie nodig is. Netto betekent het dat met een DKIM handtekening meer berichten bij de ontvanger terecht komen.

 

Terug naar DKIM Toepassingen